Általános Szerződési Feltételek

A bos barefoot s.r.o. (székhelye: Mokrá I 314, Mladcová, 760 01 Zlín; Cégjegyzékszáma: 053 64 752; Adószáma: CZ05364752; bejegyezve a Brnói Kerületi Bíróság C 94935 lajstromszám alatt – a továbbiakban: „Eladó”) általános szerződési feltételei.

  1. Általános rendelkezések

Fogyasztónak minősül minden természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül szerződést köt az Eladóval, vagy más módon kapcsolatba lép vele.
 
Fogyasztónak minősül minden természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül szerződést köt az Eladóval, vagy más módon kapcsolatba lép vele.

Vállalkozó az a személy, aki saját nevében és felelősségére, rendszeresen, haszonszerzés céljából végez gazdasági tevékenységet üzletszerűen vagy ahhoz hasonló módon. A fogyasztóvédelem szempontjából vállalkozónak minősül továbbá minden olyan személy is, aki saját üzleti, termelői vagy hasonló tevékenységével összefüggésben, vagy önálló foglalkozása gyakorlása során köt szerződést, illetve aki vállalkozó nevében vagy javára jár el. Amennyiben a vevő a megrendelésben megadja adószámát (cégjegyzékszámát), tudomásul veszi, hogy rá az e szerződési feltételekben a vállalkozókra vonatkozó szabályok érvényesek. Jelen általános szerződési feltételek a fogyasztókra és vállalkozókra egyaránt vonatkoznak az internetes áruházban történő vásárlás esetén.

Ezek az általános szerződési feltételek („ÁSZF”) szabályozzák az Eladó és a Vevő – legyen az Fogyasztó vagy Vállalkozó („Vevő”) – közötti jogviszonyt.

______________________________________________________________

  1. Áru megrendelése és a szerződés megkötése

A megrendelés adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat, amelynek tárgyát a megrendelésben megjelölt áru képezi. A Vevő a megrendelés elküldésével megerősíti, hogy elfogadja a jelen ÁSZF-et, és különösen – amennyiben Fogyasztónak minősül –, hogy tájékoztatást kapott a szerződéstől való elállás lehetőségéről a termék átvételétől számított 14 napon belül.

A megrendelés elküldése nem lehetséges anélkül, hogy a Vevő ne erősítse meg a jelölőnégyzet bejelölésével az ÁSZF és a személyes adatok kezeléséhez való hozzájárulás elfogadását.

Az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó elfogadja a megrendelést, beleértve a vételárat is. A Vevőnek lehetősége van a megrendelés elküldése előtt azt ellenőrizni és szükség esetén módosítani. Az Eladó a megrendelés beérkezését követően elektronikus úton visszaigazolást küld a Vevő részére a megrendelés fogadásáról. Az Eladó három munkanapon belül a megrendelés kézhezvételétől számítva visszaigazolja a megrendelést annak elfogadásával, amivel érvényesen létrejön az adásvételi szerződés. A félreértések elkerülése végett az Eladó kifejezetten kijelenti – és a Vevő ezt tudomásul veszi –, hogy az Eladót nem terheli kötelezettség bármely megrendelés elfogadására, és jogosult azokat elutasítani.

Az Eladó csak a megrendelés elfogadását követően köteles az árut beszerezni és azt ésszerű határidőn belül, a raktárkészlet állapotának megfelelően a Vevő részére elküldeni. A Vevő, amennyiben Fogyasztónak minősül, jogosult elállni a szerződéstől azáltal, hogy az elállási szándékot elektronikus úton megküldi az orders@anglesfashion.com e-mail címre. A megrendelés törlése akkor hatályos, ha azt az Eladó még azelőtt megkapja, mielőtt az árut átadta volna a szállítónak a Vevő részére történő kézbesítés céljából. A félreértések elkerülése érdekében az Eladó kifejezetten kijelenti – és a Vevő ezt tudomásul veszi –, hogy a szerződéstől való elállás joga kizárólag a Fogyasztónak minősülő Vevőt illeti meg, és semmiképpen sem alkalmazható a Vállalkozóként eljáró Vevőre.

Amennyiben az Eladó nem szerzi be és nem küldi el az árut a megrendelés beérkezésétől számított 30 napon belül, az adásvételi szerződés automatikusan megszűnik.

______________________________________________________________

  1. Ár és fizetés – Fogyasztó

A vételár akkor tekintendő kiegyenlítettnek, amikor a teljes összeg jóváírásra kerül az Eladó bankszámláján. Az Eladó és a Vevő között létrejött adásvételi szerződés alapján kiállított számla egyben adóbizonylatként és szállítólevélként is szolgál.

A Vevő az árut csak a vételár teljes kifizetését követően veheti át, hacsak a felek másként nem állapodnak meg. Az áru árához hozzáadódik a csomagolási és szállítási költség, amely a Vevő által megadott címre történő kézbesítést fedezi. Amennyiben a Vevő előre kifizeti az áru ellenértékét, de az Eladó nem tudja a megállapodott határidőn belül biztosítani a kiválasztott áru szállítását, az Eladó haladéktalanul visszatéríti a befizetett összeget a Vevő részére a megállapodott módon. A vételár visszatérítésének határideje a visszafizetés módjától függ (például banki átutalás esetén).

______________________________________________________________

  1. Áru kézbesítése

Az áru a szállító által visszaigazolt kiszállítási időben belül kerül kézbesítésre (amennyiben a határidőt nem tudja tartani e-mailben értesíti a vásárlót). Az áru kézbesítésének helye a Vevő által a megrendelésben megadott cím. Az Eladó kifejezetten kijelenti, hogy nem vállal felelősséget a harmadik fél által okozott kézbesítési késedelmekért.

Az áru átvételét követően a számla – amely egyben szállítólevél és jótállási jegy is – 2 munkanapon belül elküldésre kerül a számlán megadott e-mail címre. A Vevő köteles az árut közvetlenül átvételkor megvizsgálni. Amennyiben a termék csomagolásán mechanikai sérülés látható, a Vevő köteles a fuvarozó jelenlétében ellenőrizni az áru állapotát, és sérülés esetén jegyzőkönyvet kell felvenni a kárról, amelyet a fuvarozóval alá kell íratni.

A szállítólevél aláírásával a fuvarozónak a Vevő megerősíti az áru átvételét, és igazolja, hogy az áru mechanikailag sértetlen állapotban érkezett meg. A későbbi, szállításból eredő reklamációkat nem áll módunkban elfogadni, és azokat elutasítjuk.

Az áru tulajdonjoga, valamint az áru károsodásának kockázata az átvétellel száll át a Vevőre. Amennyiben a Vevő – aki Fogyasztónak minősül – az áru átvételét neki felróható okból, vagy akár ok megjelölése nélkül megtagadja, az Eladó jogosult elállni a szerződéstől. Ebben az esetben a Vevő köteles megtéríteni az Eladónak az áru szállításával kapcsolatos költségeket. Az Eladó kifejezetten kijelenti, hogy ha az átvételt megtagadja a Vállalkozónak minősülő Vevő, az adásvételi szerződés nem szűnik meg. Ebben az esetben a Vevő késedelembe esik az áru átvételével, és visel minden ezzel kapcsolatos költséget, amely az Eladónál keletkezik.

A Vevő köteles az átvett árut átvenni és megvizsgálni, és az esetleges hibákat vagy eltéréseket az áru tényleges állapotától haladéktalanul, a szállítótól való átvételt követően e-mailben bejelenteni az Eladónak a orders@anglesfashion.com címre. Ez különösen abban az esetben érvényes, ha a leszállított áru nem egyezik meg a számla tartalmával, vagy a számla helytelenül lett kiállítva. A bejelentésben a Vevő köteles a hibákat részletesen megjelölni.

Amennyiben az Eladó azon kötelezettsége, hogy az árut a Vevő részére átadja, megszűnik a megrendelés Vevő általi törlése (a fentebb leírt módon) vagy a megrendelés érvényességi idejének lejárta miatt az ÁSZF szerint, és a Vevő az árut előre, banki átutalással fizette ki az Eladó számlájára, az Eladó köteles a megrendelés törlésétől vagy a megrendelés érvényességi idejének lejártától számított 14 munkanapon belül visszatéríteni a Vevő részére a megfizetett vételárat, mégpedig banki átutalással a Vevő számlájára. Amennyiben a fizetés Gopay, Apple Pay vagy más online fizetési móddal történt, a vételár visszatérítése a fizetési kapun keresztül történik meg a Vevő számlájára.

______________________________________________________________

  1. Áruszállítás, szállítási és csomagolási díjak

Az áru kiszállítása a Vevő által választott futárszolgálattal, kereskedelmi csomagként történik.

Amennyiben a kézbesítés a megadott postai címen nem sikerül, a futárszolgálat az árut letétbe helyezi. A címzett részére értesítést hagy, amelyben felszólítja az áru meghatározott határidőn belüli átvételére a megjelölt raktárban.

Minden megrendelés esetén az Eladó szállítási és csomagolási díjat számít fel. Amennyiben a megrendelés előre fizetéssel történik, a Vevő a teljes rendelési összegről (beleértve a szállítási és csomagolási díjat is) tájékoztatást kap a fizetési felszólításban. Utánvétes fizetés esetén a szállítási és csomagolási díj az utánvét összegébe kerül beszámításra.

Egy előre meghatározott rendelési érték fölött – amelyet az Eladó határoz meg – a szállítási és csomagolási díj ingyenes, és az árut az Eladó által kiválasztott szállító kézbesíti.

GLS HU

2 185 HUF

utánvét: 800 HUF

Hungarian Post HD - HU

3 185 HUF

 utánvét: 800 HUF

 

______________________________________________________________

  1. Fizetési feltételek

A megrendelt áru előre történő banki átutalással kerül kiszállításra, az egyik, a „számlázási adatok” részben feltüntetett bankszámlára történő fizetés alapján. Ilyen esetben a Vevő a megrendelés teljes áráról fizetési felszólítás útján kap tájékoztatást. Azoknál a megrendeléseknél, amelyek kiszállítási címe Magyarország területén találhat, lehetőség van utánvétes fizetésre is.

A megrendelést egyelőre kártyával tudja a vásárló előre kifizetni, vagy utánvéttel a helyszínen. 

 

  • Az Eladó elérhetőségei

A bos barefoot s.r.o. társaság általános szerződési feltételei,
Székhely: Mokrá I 314, Mladcová, 760 01 Zlín, Csehország
Cégjegyzékszám: 053 64 752
Adószám: CZ05364752
Bejegyezve a Brünni Regionális Bíróság által vezetett cégjegyzékbe, iktatószám: C 94935

  1. Jótállási idő

A jogszabályon alapuló szavatossági felelősség az eladott áru hibáiért a Fogyasztónak minősülő Vevő esetén 24 hónap. A jogszabályon alapuló szavatossági felelősség az eladott áru hibáiért a Vállalkozónak minősülő Vevő esetén 12 hónap. Mindkét esetben a határidő attól a pillanattól kezdődik, amikor a Vevő az árut átvette.

A jótállás a termékek gyártási hibáira vagy más olyan hibákra vonatkozik, amelyeket nem szakszerűtlen vagy durva bánásmód okozott. A jótállás nem vonatkozik azokra a károkra, amelyeket durva bánásmód, a lábbeli nem megfelelő időjárási körülmények között történő használata (pl. heves eső, hó, sár stb.), illetve a barefoot lábbeli rendeltetésének nem megfelelő használata okozott.

További részletek a Reklamáció, áru visszaküldése szekcióban találhatók.

______________________________________________________________

8.                                                 Reklamáció

 

Hiba jelent meg a cipőjén? Egyszerűen reklamálhatja. Amennyiben a reklamációt elfogadjuk, a cipőt megjavítjuk, kicseréljük egy új párra, vagy visszatérítjük a vételárat.

Hogyan nyújthat be reklamációt?
Töltse ki a nyomtatott reklamációs űrlapot ITT.

Csomagolja be biztonságosan a terméket az űrlappal együtt.

Küldje el a csomagot az alábbi címre.

Ha a reklamációt elfogadjuk, a szállítási költséget mi álljuk.

 

Amennyiben a reklamációt elfogadjuk, és sor kerül a vételár visszatérítésére, az összeget a reklamáció eredményéről szóló értesítést követő 14 munkanapon belül visszatérítjük.A visszatérítéshez szükséges adatokat e-mailben kell elküldeni a „Kapcsolat” szekcióban megadott e-mail címre.

 

A reklamált termékek visszaküldési címe:

bos barefoot s.r.o.
Českomoravská 2517/13
Prága 9
190 00

 A reklamációs eljárás a reklamált áru megadott címen történő átvételének pillanatában kezdődik meg. Erről a tényről a vásárlót e-mailben értesítjük.

 

Hogyan zajlik a reklamáció?

Amennyiben a reklamáció elbírálása után jogosnak minősül, az alábbi módon járunk el:

 

Ha a hiba javítható, azt szakszerűen és a lehető leghamarabb kijavítjuk.

Ha a cipő nem javítható, egy új párra cseréljük.

Ha a cipő nincs raktáron, vagy a reklamációt 30 napon belül nem tudjuk megoldani, a vételárat visszatérítjük az ön bankszámlájára.

  Amennyiben a reklamáció jogosnak bizonyul, és sor kerül a termék javítására, a javított árut visszaküldjük a vásárlónak abban a dobozban, amelyben a termék hozzánk érkezett. A csomag feladásáról és a reklamáció eredményéről e-mailben tájékoztatjuk a vásárlót.


Mi nem minősül reklamálható hibának?
- A cipő természetes elhasználódása
- Mechanikai sérülés
- Nem megfelelő méret vagy kényelmetlenség viselés közben
- Hiányos ápolásból vagy nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák
- Olyan sérülések, amelyeket saját költségen végzett szakszerűtlen javítások okoztak

Nem megfelelő a méret, vagy inkább másik modellt választana? Ez egyszerű – látogasson el az áru visszaküldési útmutató oldalunkra!

______________________________________________________________

 

  1. Vásárló tájékoztatása az elállási jogról



Olyan cipőt vásárolt, amely nem felel meg Önnek, vagy inkább egy másik modellt szeretne? A vásárlástól számított 14 napon belül elállhat a szerződéstől, és visszaküldheti nekünk a nem használt cipőt. Nézze meg, hogyan teheti ezt meg:

Hogyan küldheti vissza a terméket?
Töltse ki a nyomtatott visszaküldési űrlapot ITT.

Csomagolja be biztonságosan a terméket az űrlappal együtt.

Küldje el a csomagot az alábbi címre.

Visszaküldési cím:

bos barefoot s.r.o.- Skladon
Průmyslová 377
Mošnov
742 51

 

A termékvisszaküldés feltételei:

  • Használatlan és nem hordott lábbeli.

  • Eredeti cipősdoboz vagy csomagolás, sértetlen állapotban.

  • Vásárlást igazoló bizonylat vagy rendelési szám.

  • Nyomtatott és kitöltött visszaküldési űrlap.

  • A cipősdobozt tegye egy másik külső csomagolásba, hogy ne sérüljön meg.

  • A visszaküldés lehetősége a vásárlási szerződés megkötésétől (a csomag átvételétől) számított 14 napon belül érvényesíthető.



Fogyasztó Vásárló tájékoztatása (A következő rendelkezések kizárólag akkor érvényesek, ha a szerződéses viszonyban a Vásárló Fogyasztónak minősül):

1) A Vásárló tájékoztatása az elállási jogáról és elállási nyilatkozat mintája Az Eladó a Magyar Polgári Törvénykönyv-el összhangban az alábbiakról tájékoztatja a Vevőt:

  • A szerződéstől való elállás joga

1.1 A termék kézhezvételétől számított 14 napon belül jogában áll indoklás nélkül elállni a szerződéstől.

1.2. Az elállási jog gyakorlása érdekében köteles az Eladót (e-mail: orders@anglesfashion.com tájékoztatni az elállási szándékáról egyoldalú jognyilatkozattal (például e-mail útján). Használhatja a mellékelt elállási nyilatkozat mintát, de ennek használata nem kötelező.

1.3. Azon termékek esetében, amelyeket a Fogyasztó kérésére vagy egyedi igényei szerint gyártottak vagy alakítottak át, az elállási jog nem gyakorolható.

  • Tájékoztatás a Vásárló kötelezettségéről a szerződéstől való elállás esetén az áru visszaküldésével kapcsolatos költségek viselésére

2.1. Amennyiben eláll a szerződéstől, köteles az árut visszaküldeni az Eladónak. Ebben az esetben Ön viseli az áru visszaküldésének költségeit. A Magyar Polgári Törvénykönyv értelmében továbbá az alábbiak érvényesek:

(1) Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, a vállalkozó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállásról szóló nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztónak a szerződés alapján tőle kapott valamennyi pénzbeli ellenértéket ugyanazon a fizetési módon, amelyet a fogyasztó használt. A vállalkozó kizárólag akkor téríthet vissza más módon, ha a fogyasztó ehhez kifejezetten hozzájárult, és ez számára nem jár többletköltséggel. (2) Amennyiben a fogyasztó az áru kiszállítására a vállalkozó által kínált legolcsóbb módtól eltérő szállítási módot választott, a vállalkozó csak a legolcsóbb szállítási mód költségének megfelelő összeget köteles megtéríteni. (3) A vállalkozó köteles a visszaküldés költségeit is megtéríteni a fogyasztónak, ha a szerződés megkötése előtt nem tájékoztatta a fogyasztót arról, hogy ezen költségek őt terhelik. (Megjegyzés: A jelen Általános Szerződési Feltételek korábban tartalmazták a megfelelő tájékoztatást, így ez a pont nem alkalmazandó.) (4) Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, a vállalkozó jogosult a visszatérítést visszatartani mindaddig, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy hitelt érdemlően nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

3) Elállási nyilatkozat minta Az elállási nyilatkozat mintája ITT található.

4) Jogviták békés rendezésére: A vásárlási szerződésből eredő fogyasztói jogviták békés rendezésére a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) illetékes, székhelye:

1088 Budapest, József krt. 6., Magyarország

Internetes elérhetőség: https://www.nfh.hu/

Az online vitarendezési platform az alábbi címen érhető el:

http://ec.europa.eu/consumers/odr

Ez a platform felhasználható az Eladó és a Vevő közötti, vásárlási szerződésből eredő viták rendezésére. Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország, székhelye:

1085 Budapest, Kossuth Lajos utca 9., Magyarország

Internetes elérhetőség: http://www.fogyasztovedelem.hu/

az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2013/524 rendelete alapján az online vitarendezésre kijelölt kapcsolattartó pont.

Az Eladó termékértékesítésre jogosult érvényes egyéni vállalkozói engedély alapján, melyet az illetékes magyar hatóság felügyel. A fogyasztóvédelmi törvény betartását Magyarországon meghatározott hatáskörben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ellenőrzi.

  • Az Eladó elérhetőségei

bos barefoot s.r.o. társaság általános szerződési feltételei,
Székhely: Mokrá I 314, Mladcová, 760 01 Zlín, Csehország
Cégjegyzékszám: 053 64 752
Adószám: CZ05364752

______________________________________________________________

 

    1. Záró rendelkezések

Jelen Általános Szerződési Feltételek azon esetekben alkalmazandók, amikor ez kifejezetten meg van határozva a szerződéskötés folyamatára, illetve az Eladó mint Vállalkozó és a Vevő mint Fogyasztó között létrejött szerződéses jogviszonyra a hatályos jogszabályok értelmében. Amennyiben a Vevő az árut üzleti tevékenysége keretében vásárolja, ezen ÁSZF azon rendelkezései, amelyek kizárólag Fogyasztó Vásárlókra vonatkoznak, nem alkalmazhatók. Eltérő megállapodás hiányában érvényes, hogy amennyiben a Vevő nem minősül Fogyasztónak, az elküldött megrendelés a szerződés megkötésére irányuló ajánlatnak minősül, és az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó a Vevő ajánlatát elfogadja, és erről a Vevőt értesíti. 

A Vevő elfogadja, hogy a szerződés – amelynek részét képezik jelen Általános Szerződési Feltételek – távközlő eszközök útján jön létre, vagyis olyan kommunikációs eszközökkel, amelyek lehetővé teszik a szerződéskötést a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül. A szerződés megkötésével kapcsolatos tárgyalások és maga a szerződéskötés során felmerülő költségeket a Vevő viseli.

A megkötött szerződést az Eladó elektronikus formában archiválja, az nem hozzáférhető nyilvánosan. Az Eladó a Vevő kérésére másolatot bocsát rendelkezésre a szerződésről, feltéve, hogy ez nem sérti az Eladó jogait vagy jogos érdekeit.

Az Eladó és a Vevő vállalják, hogy a közöttük felmerülő vitákat elsősorban békés úton, egymás közötti megegyezéssel próbálják rendezni. Bírósági eljárás esetén az Európai Unió általános hatáskörű bíróságai illetékesek a jogvita elbírálására.

A Vevő a termék megrendelésével megerősíti, hogy a megrendelés leadása előtt megismerkedett a termékre vonatkozó információkkal, az Eladó azonosító adataival, valamint a jelen Általános Szerződési Feltételek dokumentumban foglalt feltételekkel, amelyek többek között tartalmazzák azokat a kötelezően közlendő információkat is, amelyeket a hatályos jogszabályok értelmében a szerződéskötést megelőzően a Vevő részére közölni kell. 

Jelen Általános Szerződési Feltételekre az Európai Unió jogrendje az irányadó, függetlenül attól, hogy a Vevő milyen kézbesítési címet jelölt meg. A jelen Általános Szerződési Feltételeken alapuló szerződés a Megrendelő országának hivatalos nyelvén jön létre. 

A megkötött szerződést az Eladó a hatályos jogszabályoknak megfelelően megőrzi. A Vevő kérésére – amely az áru átvételét követően nyújtható be – az Eladó másolatot bocsát a Vevő rendelkezésére a megkötött szerződésről. Amennyiben a szerződés másolatának átadása ellentétes lenne az Eladó jogos érdekeivel, az Eladó jogosult a másolat kiadását megtagadni. 


Az Általános Szerződési Feltételek módosítása kizárólag a törvényben meghatározott módon lehetséges.

Jelen Általános Szerződési Feltételek azon tartalommal és terjedelemben érvényesek, amely a Vevő kötelező érvényű elektronikus megrendelésének elküldése napján az Eladó internetes oldalán közzétéve szerepel. Minden jognyilatkozatot az Európai Unió hatályos jogszabályai irányítanak.
Jelen Általános Szerződési Feltételek
 2025.4.1 napján lépnek hatályba.