Általános Szerződési Feltételek

A bos barefoot s.r.o. (székhelye: Mokrá I 314, Mladcová, 760 01 Zlín; Cégjegyzékszáma: 053 64 752; Adószáma: CZ05364752; bejegyezve a Brnói Kerületi Bíróság C 94935 lajstromszám alatt – a továbbiakban: „Eladó”) általános szerződési feltételei.

  • Általános rendelkezések

Fogyasztó minden olyan természetes személy, aki gazdasági vagy szakmai tevékenységén kívül eső célból köt szerződést az Eladóval, vagy lép vele más módon jogviszonyba.

Vállalkozó minden olyan személy vagy szervezet, aki/amely önálló, üzletszerű gazdasági tevékenységet folytat a saját nevében és kockázatára, rendszeres jelleggel, nyereség elérése céljából. Jelen ÁSZF szempontjából Vállalkozónak minősül az a személy is, aki kereskedelmi, termelési vagy más, szakmai tevékenysége körében köt szerződést az Eladóval, illetve aki ilyen tevékenység nevében vagy javára jár el. Amennyiben a Megrendelő az ajánlatban vagy regisztráció során megadja az adószámát (IČ/DIČ), tudomásul veszi, hogy rá a Vállalkozókra vonatkozó feltételek érvényesek. Ezek a feltételek a Fogyasztókra és Vállalkozókra is vonatkoznak az Eladó internetes áruházában.

Jelen általános szerződési feltételek („ÁSZF”) szabályozzák az Eladó és a Megrendelő (aki lehet Fogyasztó vagy Vállalkozó, a továbbiakban: „Vevő”) közötti jogviszonyt.

  • Regisztráció – viszonteladók (nagykereskedelmi partnerek)

Ha a Vevő Vállalkozó, és vállalkozóként (adószám/IČ alapján) kíván vásárolni, erre általánosan lehetőség van kiskereskedelmi (fogyasztói) árakon, akár külön regisztráció nélkül is.

Ha a Vevő Vállalkozóként nagykereskedelmi áron (nagykereskedelmi kedvezményes áron) szeretne vásárolni, akkor regisztrálnia kell egy nagykereskedelmi fiókot a webáruházban, a megfelelő beállításokkal együtt.

A nagykereskedelmi fiók regisztrációjakor a Vállalkozó Vevő megadja az összes kért adatot (többek között IČ/DIČ), és az Eladó a VIES-rendszeren keresztül ellenőrzi ezen adatokat. Ezt követően az Eladó eldönti, hogy jóváhagyja vagy elutasítja a nagykereskedelmi fiókot.

Sikeres regisztráció után a Vállalkozó Vevőnek e-mailben (orders@anglesfashion.com) kérnie kell a nagykereskedelmi fiók beállítását az Eladótól.

Az Eladó a nagykereskedelmi árak engedélyezéséről e-mailben tájékoztatja a Vevőt.

  • Áru megrendelése és a szerződés létrejötte

A megrendelés a Vevő ajánlata arra, hogy az áru megvásárlására vonatkozó adásvételi szerződést kössön az Eladóval. A Vevő a megrendelés elküldésével megerősíti, hogy elfogadja a jelen ÁSZF-et, és Fogyasztóként kifejezetten tudomásul veszi a 14 napos elállási lehetőséget (amennyiben jogszabály ezt számára biztosítja), amely a megrendelt áru átvételétől számítódik.

A megrendelés elküldése csak akkor lehetséges, ha a Vevő a jelölőnégyzetben elfogadja az ÁSZF-et és az adatkezelési (GDPR) nyilatkozatot is.

Az adásvételi szerződés azzal jön létre, hogy az Eladó a Vevő megrendelését (és az abban szereplő árat) kifejezetten elfogadja. A Vevőnek az elküldés előtt lehetősége van a megrendelés ellenőrzésére és javítására. A megrendelés beérkezését követően az Eladó e-mailben automatikus visszaigazolást küld, majd legkésőbb három munkanapon belül (akár ugyanazzal az e-maillel, akár külön e-mail formájában) közli a megrendelés elfogadását vagy elutasítását. Ha az Eladó a megrendelést elfogadja, akkor létrejön az adásvételi szerződés. Kifejezetten rögzítésre kerül, hogy az Eladó nem köteles minden megrendelést elfogadni.

Az Eladó kizárólag az elfogadott (visszaigazolt) megrendelések teljesítésére köteles, és a megrendelés elfogadását követően indítja el az áru beszerzését/kiszállítását. A Vevő, ha Fogyasztónak minősül, jogosult a szerződéstől elállni, amennyiben az elállásról szóló közlés még azelőtt érkezik meg az Eladóhoz (orders@anglesfashion.com), hogy az Eladó a terméket kiszállításra átadta volna a futárszolgálatnak. Vállalkozó esetében ez a fajta elállás nem alkalmazható.

Ha az Eladó az áru beszerzését és elküldését 3 hónapon belül nem teljesíti, a szerződés automatikusan megszűnik.

  • Árak és fizetés – nagykereskedelmi partnerek, Fogyasztó

A nagykereskedelmi partnerek árait (nagykereskedelmi kedvezmény) külön kedvezményrendszer határozza meg. A fogyasztói (kiskereskedelmi) ár minden egyes termék mellett feltüntetésre kerül a webáruházban, és a kínálat érvényessége alatt kötelező érvényű.

Az Eladó számláján az egész vételár jóváírását követően minősül a fizetés teljesítettnek. A számla, melyet az Eladó kiállít, egyúttal adóigazgatási bizonylat és szállítólevél is.

A Vevő a terméket általában csak a teljes vételár rendezése után veheti át, kivéve, ha az Eladó ettől eltérően állapodik meg a Vevővel. A termék árához csomagolási és szállítási költség is társulhat. Amennyiben a Vevő előre utal, de az Eladó nem tudja teljesíteni a szállítást a megbeszélt határidőn belül, az Eladó haladéktalanul visszautalja a Vevőnek a befizetett összeget (a visszautalás ideje függ a választott módszertől).

  • Az áru kiszállítása és a tulajdonjog átszállása

Az Eladó a visszaigazolt kiszállítás (expedíció) után, jellemzően a következő munkanapon indítja a futárszolgálatot (pl. GLS). A szállítási cím a Vevő által a megrendelésben megadott cím. Az Eladó nem vállal felelősséget a harmadik fél (futár) által okozott késedelemért.

A csomag mindig tartalmazza a számlát (adóbizonylat), amely egyúttal garancialevélként és szállítólevélként is szolgál. A Vevő köteles az átvételkor megvizsgálni a terméket. Amennyiben a csomagolás sérült, a Vevő köteles a futár jelenlétében ellenőrizni a termék állapotát, és szükség esetén jegyzőkönyvet felvetetni, amelyben rögzíti a kár tényét, és azt a futár is aláírja.

A szállítólevél (futár által átadott dokumentum) aláírásával a Vevő igazolja, hogy az árut sértetlenül átvette. A szállítás közbeni sérülésekre vonatkozó, később tett reklamációt a fuvarozó nem fogadja el, így az Eladónak sincs lehetősége azt elfogadni.

A termék tulajdonjoga, valamint a kárveszély (a termékben bekövetkező károk kockázata) a Vevőre a termék átvételével száll át. Amennyiben a Vevő (ha Fogyasztónak minősül) bármilyen – a saját oldalán felmerülő vagy meg nem indokolt – ok miatt megtagadja az átvételt, az Eladó elállhat a szerződéstől, és a Vevő köteles megtéríteni az ezzel kapcsolatos szállítási költségeket. Ha azonban a Vevő Vállalkozó, és nem veszi át a terméket, a szerződés nem szűnik meg, hanem a Vevő késedelembe esik az átvétellel, és köteles megtéríteni minden ezzel kapcsolatos költséget.

A Vevő köteles a megküldött árut és a számlát átvétel után azonnal ellenőrizni, és amint észlel bármilyen eltérést (pl. eltér a számla, vagy hiányos a kitöltés), köteles e-mailben (orders@anglesfashion.com) értesíteni az Eladót. Az értesítésben a Vevő köteles pontosan megjelölni a kifogásolt eltéréseket.

Amennyiben a szerződés Eladó általi teljesítési kötelezettsége megszűnt (mert pl. a Vevő még időben törölte a megrendelést, vagy lejárt a megrendelés érvényessége), és a Vevő előre utalással már kifizette a terméket, akkor az Eladó 10 munkanapon belül visszatéríti a Vevőnek a termék árát a Vevő bankszámlájára.

  • Az áru szállítása, fuvar- és csomagolási díj

A kiszállítás általában GLS futárszolgálattal történik (kereskedelmi csomagként).

Ha a címzett a kézbesítést a megadott címen nem tudja átvenni, a futár értesítést hagy, és a csomagot a meghatározott ideig letétbe helyezi (pl. depóban vagy csomagponton).

Az Eladó minden megrendeléshez hozzászámítja a fuvar- és csomagolási díjat. A fuvar díját a GLS futárszolgálat díjszabása határozza meg a csomag tényleges tömege alapján. A csomagolási díj 90 Kč-nak megfelelő egyszeri díj (vagy ennek megfelelő euró-összeg). Amennyiben a megrendelés banki előre utalással történik, az Eladó e-mailben tájékoztatja a Vevőt a végösszegről (áru ára + fuvar + csomagolás). Ha utánvéttel történik a fizetés, akkor a fuvar- és csomagolási költség az utánvét összegében jelenik meg.

Egy bizonyos előre meghatározott rendelési összérték felett (amelyet az Eladó határoz meg) a szállítás és csomagolás díjmentes lehet.

  • Fizetési feltételek

A megrendelt áru kifizetése banki átutalással (előre), az Eladó által megadott bankszámlák egyikére történik. A pontos vételárról (beleértve a szállítási és csomagolási díjakat) az Eladó előzetesen tájékoztatja a Vevőt (fizetési felszólítás/visszaigazolás). Magyarországi és (egyes esetekben) szlovákiai szállításnál a Vevő választhat utánvétet is, ha ezt az Eladó lehetővé teszi.

  • Jótállás és szavatosság

Fogyasztó Vevő esetén a törvényes szavatossági idő 24 hónap (a Polgári Törvénykönyv és az egyéb vonatkozó fogyasztóvédelmi rendeletek szerint). Vállalkozó Vevő esetén a szavatossági idő 6 hónap. Mindkét esetben a szavatossági idő az átvétel napjával indul.

A jótállás a gyártási hibákra vagy olyan hibákra terjed ki, amelyek nem rendeltetésellenes használatból, szakszerűtlen kezelésből, mechanikai sérülésből, nem megfelelő karbantartásból vagy elemi kárból erednek. Részletesebb információt a visszaküldésről és cseréről az Eladó „Reklamációk” tájékoztatójában talál.

  • Tájékoztatás a Fogyasztónak minősülő Vevőknek (alábbiak csak akkor irányadók, ha a Vevő Fogyasztó):

1) Tájékoztatás a Fogyasztó elállási jogáról és elállási nyilatkozatmintáról Az Eladó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján az alábbiakról tájékoztatja a Vevőt:

  • Elállási jog

1.1. A Fogyasztó a termék(ek) átvételének napjától számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.

1.2. Az elállási jog gyakorlása érdekében a Fogyasztó köteles egyértelmű nyilatkozatát (például postai úton, vagy e-mailben) megküldeni az Eladónak az alábbi címre: orders@anglesfashion.com . Az elállási nyilatkozat mintáját az Eladó biztosítja (ld. alább). Ennek használata nem kötelező, de ajánlott.

1.3. A Fogyasztó kérésére gyártott vagy egyedileg átalakított termék esetén nincs lehetőség a 14 napos elállás gyakorlására.

  • Tájékoztatás a Fogyasztót terhelő költségekről elállás esetén

2.1. Amennyiben a Fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles saját költségén visszaküldeni a terméket az Eladónak. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 23. §-a alapján az Eladó a kiszállítás költségét csak a legolcsóbb, szokásos fuvarozási díj mértékéig köteles megtéríteni.

2.2. Ha az Eladó a fentiek szerinti kötelezettségét nem teljesíti (ti. nem tájékoztatja a Vevőt az elállással járó költségekről), akkor az Eladó viseli a termék visszaküldésének költségét. (Jelen ÁSZF-ben azonban szerepel a tájékoztatás.)

2.3. Az Eladó visszatarthatja a Vevő által kifizetett összeget mindaddig, amíg a Vevő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy egyértelműen nem igazolja, hogy azt visszaküldte.

3) Elállási nyilatkozatminta Elérhető ITT

4) Békéltető testületi eljárás (alternatív vitarendezés): A magyar jog szerint (1997. évi CLV. tv. a fogyasztóvédelemről; 2013. évi V. tv.; 45/2014. (II. 26.) Korm. rend.) a Fogyasztónak minősülő Vevő fogyasztói jogvita esetén békéltető testülethez fordulhat (pl. lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti területi illetékes testület). EU-s határon átnyúló jogvitákban az online vitarendezési platform (ODR) áll rendelkezésre, amely a https://ec.europa.eu/consumers/odr oldalon érhető el. A helyi fogyasztóvédelmi hatóság – Magyarországon a fogyasztóvédelmi feladatkört betöltő kormányhivatalok – ellenőrzik a fogyasztóvédelmi szabályok betartását.

Az Eladó az internetes kereskedelemre vonatkozó jogszabályok alapján végez kereskedelmi tevékenységet. A vonatkozó hatóságok (pl. a kereskedelmi és iparkamarák, a fogyasztóvédelmi hatóságok, stb.) jogosultak ezen tevékenység ellenőrzésére.

  • Eladó elérhetőségei

bos barefoot s.r.o.

Křivatcová 504/13

155 21 - Praha

orders@anglesfashion.com

 

  • Záró rendelkezések

Jelen ÁSZF alkalmazandó az Eladó, mint Vállalkozó, és a Vevő között létrejövő szerződésekre azokban az esetekben, amikor kifejezetten rögzítik, hogy Fogyasztói vagy Vállalkozói szerződésről van szó. Ha a Vevő gazdasági tevékenység céljából (Vállalkozóként) vásárol, akkor az ÁSZF azon rendelkezései, amelyek kizárólag a Fogyasztók védelmére vonatkoznak, nem alkalmazandók. Ha nincs ettől eltérő megállapodás, a Vállalkozónak minősülő Vevőnél a szerződés a Vevő megrendelésének Eladó általi elfogadásával (visszaigazolásával) jön létre.

 

A Vevő hozzájárul, hogy a szerződés – amelynek részét képezik ezek az ÁSZF-ek – távollévők között, elektronikus úton (online) jöjjön létre. A szerződéskötés és a kapcsolattartás költségeit a Vevő viseli (internet, telefon stb.).

 

Az Eladó és a Vevő törekszenek a vitás ügyeket elsősorban békésen rendezni. Ha peres eljárásra kerül sor, a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező magyar bíróságok járnak el. 

 

A Vevő a megrendeléssel igazolja, hogy a szerződéskötést megelőzően megismerte az Eladó adatait, a megvásárolni kívánt áruk jellemzőit, és a jelen ÁSZF-ben foglaltakat (ideértve az előírt kötelező tájékoztatásokat is). 

 

Jelen ÁSZF-re a magyar jog – különösen a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) – rendelkezései irányadók, tekintet nélkül a kiszállítás földrajzi helyére. Az adásvételi szerződés magyar nyelven jön létre. 

 

Az adásvételi szerződést az Eladó az érvényes adatkezelési szabályok betartásával archiválja. Amennyiben a Vevő a termék átvétele után kéri a szerződés egy másolati példányát, az Eladó azt elektronikus formában vagy – ha indokolt – papír alapon rendelkezésre bocsátja, kivéve, ha ez ellentétes lenne az Eladó jogos érdekével.

 

Az ÁSZF módosítása kizárólag a hatályos jogszabályokkal összhangban, az abban meghatározott eljárás szerint lehetséges. A Vevőre mindig az a verzió irányadó, amely a megrendelés elküldésének napján az Eladó weboldalán hatályos volt. Minden jognyilatkozatot a magyar jogszabályoknak megfelelően kell értelmezni és betartani. 

 

Jelen ÁSZF 2021. 07. 07. napjától hatályos, és visszavonásig érvényes.